Nu är allt igång

Nu har jag sått ett litet frö, min uppgift är nu att få det "lilla fröet" att växa sig till en fin blomma..
Allt är igång nu, får se vart alltig leder till eller hur allting faktiskt slutar.

Från själva början såg jag detta som en idé, mest en svår uppgift att utföra. Jag tog kontakt med en lärare på skolan och diskuterade med henne för att höra vad hon tyckte, hon fick mig att bara se möjligheterna, så jag började att "spinna vidare" på min idé. Sedan kände jag att jag ville genomföra detta. jag ringde sedan ett samtal till Chile för att höra med min faster, vad hon tyckte om detta och framförallt om hur denna kvinna skulle ta det, (att jag kommer dit med saker, som folk givmilt skänt till dem). Jag började med att skriva ett Word dokument där jag berättade om mitt projekt som jag sedan skulle skriva ut, på detta papper fick man all information, om vad jag skulle göra, när och hur allting skulle göras. Efter att jag skrivit ut Word dokumentet, fick jag för första gången presentera mitt projekt för en klass på mitt program i skolan. Jag fick en mycket respons av dessa elever. Efter min presentation delade jag ut ett A4 blad till varje elev. Jag bad dem att ta med sig det hem och visa det för sina föräldrar. 
Efter denna presentation gick jag vidare och till lärarrummet för mitt program, där jag presenterade mitt projekt. Deras rekationer var mycket positiva, och de ville att jag nu utan tveka skulle redovisa det här för skolans ledning. 

Några dagar senare satt jag på ett möte med den som är ansvarig för hälsa och idrottsprogrammet (mitt program) och media programmet på skolan. Hon gav mig råd att öppna ett konto, där man skulle kunna sätta in pengar för dem här barnen, så att det inte skulle behöva gå via mig. Hon gav mig även råd att starta en blogg, där alla skulle kunna få följa mitt arbete. 
Hon ville även att jag skulle presentera mitt arbete för hela skolans personal. Så idag, nu på morgonen var jag iväg och berättade och de ville med glädje sammarbeta med mig. 

Igår fick jag ett samtal ifrån min syster där hon berättade att butiken WESC, gillade min idé och vill vara med att sponsra med kläder. vilket jag tycker är jätte roligt eftersom dem är kända över världen, och det är ett svenskt märke, och även dom visar att dem bryr sig=)

Nu är Resan verkligen igång!
Här kan du följa mig, få ta del av allt som händer kring mig och denna spännande "Resa". Jag ger mig av till Chile den 9 December, och blir borta i ca 3 vekor.

Tiden tickar och just nu ligger insamlingskassan på 150kr

kram kassandra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0