hejsan!

Ursäkta för en dålig uppdatering, har nu klargjort det mesta för att kunna fortsätta mitt projektarbete på ett bra sätt. Som ni kan se har jag ändrat min text ovanför detta inlägg!


Men jag skriver ändå inte den i det här inlägget!

Jag går tredje året på gymnasiet.

I slutet av 2009, november, startade jag ett projektarbete.

Under december månad begav jag mig till Chile, där jag besökte två barnhem. Ett pojkbarnhem och ett flickbarnhem, de var mellan 5-12 år. Det bodde 20 barn på varje barnhem, sammanlagt 40. Dessa barn tar några eldsjälar själva hand om, istället för att de ska få bo ute på gatan så får de växa upp hos dem.
De får en liten slant av ”staten” där pengarna går åt till att försörja barnen. Jag inspirerades av kvinnorna, att de hjälper andra utan att själva kräva någonting tillbaka. Innan resan dit samlade jag ihop både kläder och pengar som jag gav till båda barnhemmen. För pengarna köpte jag skoluniformer och skor samt att jag gjorde aktiviteter tillsammans med barnen. Allt detta har jag gjort genom mitt projektarbete i skolan.

Jag ska nu göra den sista insamlingen för barnen. Det går ut på att samla in vinterjackor/regnjackor, mössor och vantar. Deras vinterperiod börjar i maj/juni så jag måste skicka dessa saker senast i början av april för att det ska hinna fram i tid.

  Jag vill genom mitt projektarbete sträcka ut en hjälpande hand tillsammans med din! Har du kanske små syskon som vuxit ur sina vinterjackor/regnjackor, så får du gärna skänka dem. Vill du hellre skänka en summa pengar för transportkostnaden av dessa kläder kan du skänka det till  ett konto som går till barnen, kontonummer: 3300-910204-1663. Skriv ditt namn, då jag i min redovisning kommer att redovisa vilka jag samarbetat med i mitt projekt. Hittar ni inte mig kan ni även lämna till arbetsrummet på HIP. Tack på förhand!


Jag har av mig snarast! /Kassandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0